Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handlar om att analysera, optimera och utvärdera din hemsida.
Processen handlar om att optimera hemsidan för dina besökare, för att få flera besökare göra som du vill.

Vad är konverteringsoptimering

Genom att använda data-driven marknadsföring så skapar du en systematisk process som optimerar din hemsida/landningssidor.
När du vet vad du vill att dina besökare ska göra på din hemsida. Då är det viktigt att arbeta kontinuerligt med att optimera din konverteringspunkter.

Dessa mål kan vara att tex.

  • Registrera/anmäla
  • Köpa
  • Kontakta i form av offert
  • Ladda ner

Konverteringsoptimering

Kostnadsfri sökordsanalys

Få en kostnadsfri sökordsanalys inom närmaste 12h, med våra rekommendationer tips & trix

Vill du ha en offert?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig med ett förslag

Hur fungerar konverteringsoptimering?

I grund och botten handlar det om att leda sina besökare till att slutföra dem uppsatta affärsmålen på hemsidan.
Genom att formulera, designa och strukturera gränssnittet och innehållet kan vi tillsammans med data-drivna processen skapa
en ”målinriktad” hemsida som genererar leads.

 

Gör inte som dem flesta

Allt för många börjar idag med att designa en ny, fräsch, modern hemsida. Men många glömmer bort att utföra det viktigaste punkten, vilket är MÅLET.
Vad är syfte & målet med hemsidan? Vad vill du att besökarna ska göra på din hemsida när dem klickar sig fram?

Om du inte prioriterar dessa frågor innan projektet, då är det ingen mening att skapa en ny hemsida.
Därför är konverteringsoptimering en viktigt punkt för utvecklingen.

 

Hur sätter vi igång med konverteringsoptimering?

Det första steget är att analysera den befintliga data. Därefter sätter vi oss ned tillsammans med en kopp kaffe och tar reda på vad dina affärsmål på hemsidan är:

Vad vill du att besökarna ska göra på hemsidan?
Hur ser nuläget ut, för & nackdelarna? 
Hur kan vi förbättra konverteringen? 

Med den aktiva datan och analysen utför vi sedan det operativa arbetet, med konverteringsoptimering.

Lästips

sökoptimering (SEO)HemsidorPopulärSEOSEO STAR
6 juli, 2019

Vad är SEO, SEA, SEM?

Att krångla till SEO och dess betydelse är inget ovanligt. Vi i reklambranschen har en tendens att krångla till dessa fraser och betydelser. Det är ofta vi möter kunder som…
SEO pris: vad kostar SEO?MarknadsföringPopulärSEOSEO STAR
2 oktober, 2019

SEO pris: Vad kostar SEO?

SEO pris: Vad kostar SEO? Det är en fråga vi ofta får och svaret blir alltid detsamma: det beror på. Priset på sökmotoroptimering (SEO) beror oftast på vad uppdraget omfattar…
RöstsökSEOSEO STAR
13 april, 2020

Röstsök: Vad är det och vad innebär det för SEO?

Använda röstkommandon när man vill söka efter information på Google eller Bing har blivit enormt vanligt. Google rapporterade år 2016 att 20 % av mobila sökningar utfördes genom röstsök. Redan…

Intresserad av konverteringsoptimering?

Vi hjälper dig!