Konverteringsoptimering
Konverteringsoptimering handlar om att analysera, optimera och utvärdera din hemsida.
Processen handlar om att optimera hemsidan för dina besökare, för att få flera besökare göra som du vill.
Konverteringsoptimering handlar om att analysera, optimera och utvärdera din hemsida.
Processen handlar om att optimera hemsidan för dina besökare, för att få flera besökare göra som du vill.
Genom att använda data-driven marknadsföring så skapar du en systematisk process som optimerar din hemsida/landningssidor.
När du vet vad du vill att dina besökare ska göra på din hemsida. Då är det viktigt att arbeta kontinuerligt med att optimera din konverteringspunkter.
Dessa mål kan vara att tex.
Få en kostnadsfri sökordsanalys inom närmaste 12h, med våra rekommendationer tips & trix
Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig med ett förslag
I grund och botten handlar det om att leda sina besökare till att slutföra dem uppsatta affärsmålen på hemsidan.
Genom att formulera, designa och strukturera gränssnittet och innehållet kan vi tillsammans med data-drivna processen skapa
en ”målinriktad” hemsida som genererar leads.
Allt för många börjar idag med att designa en ny, fräsch, modern hemsida. Men många glömmer bort att utföra det viktigaste punkten, vilket är MÅLET.
Vad är syfte & målet med hemsidan? Vad vill du att besökarna ska göra på din hemsida när dem klickar sig fram?
Om du inte prioriterar dessa frågor innan projektet, då är det ingen mening att skapa en ny hemsida.
Därför är konverteringsoptimering en viktigt punkt för utvecklingen.
Det första steget är att analysera den befintliga data. Därefter sätter vi oss ned tillsammans med en kopp kaffe och tar reda på vad dina affärsmål på hemsidan är:
Vad vill du att besökarna ska göra på hemsidan?
Hur ser nuläget ut, för & nackdelarna?
Hur kan vi förbättra konverteringen?
Med den aktiva datan och analysen utför vi sedan det operativa arbetet, med konverteringsoptimering.