Varför välja Kapten!
Varför ska du ta hjälp av Kapten? Att anlita eller att ta in en byrå till olika projekt/uppdrag är ett effektivt sätt att nå sina mål.
Vi förklara varför det är effektivt, men också lönsamt att anlita en byrå som oss, Kapten.
Varför ska du ta hjälp av Kapten? Att anlita eller att ta in en byrå till olika projekt/uppdrag är ett effektivt sätt att nå sina mål.
Vi förklara varför det är effektivt, men också lönsamt att anlita en byrå som oss, Kapten.
Kapten Reklambyrå är en modern reklambyrå som hjälper företag att öka deras digitala närvaro. Vi erbjuder en stor mängd tjänster inom digital marknadsföring. Efter många år i branschen har vi på Kapten etablerat effektiva strategier och smarta lösningar som ger resultat. Ditt företags hemsida och din digitala marknadsföring är ditt ansikte utåt. Därför är det viktigt att du har strategier för din digitala kommunikation.
När du anlitar oss på Kapten reklambyrå så hjälper vi dig att utforma din digitala marknadsföring på ett skickligt och effektivt sätt.
Få en kostnadsfri sökordsanalys inom närmaste 12h, med våra rekommendationer tips & trix
Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig med ett förslag
Beteendedesign uppmärksammades för några år sedan. Tack vare Daniel Khaneman som belönades med Nobelpriset 2002. Han är författaren bakom boken ”Thinking Fast and Slow”. Nyligen blev Richard Thaler belönad med Nobelpriset i ekonomi 2017. Författaren bakom ”Beslut och beteenden” & ”Nudge”
Både Thaler och Khaneman har belönats av sina forskning kring hur människans hjärna funkar när det kommer till beslut och beteenden. Sedan deras banbrytande forskning har fler och fler börjat använda psykologisk forskning/beteendevetenskap i olika sammanhang. Vi på Kapten Reklambyrå använder teknik blandat med beteendevetenskap.
Vårt arbete kring beteendedesign handlar om att förstå dina kunders beteenden. Det får vi genom att vi samlar data från hemsidan. Datan är baserad på kundernas rörlighet och användarupplevelse på din hemsida. Därefter arbetar vi tillsammans fram en hållbar design med strategiskt placerade aktions och triggers för bästa möjliga effekt för bästa webbupplevelsen.
Design är ett avgörande faktor inom webbpsykologin och det handlar om att skissa/designa fram ett flöde som integrerar med besökarna. Genom att förstå dina kunders beteenden kan vi tillämpa design som får besökarna att integrera med hemsidan på ett tydligt sätt. Vi sätter sedan upp mål & aktions som triggar igång beteenden till säkrar beslut.
En av dem första och tydliga studierna som uppmärksammades i form av webbpsykologin är Z-pattern modellen. Modellen visar en tydlig exempel på hur läsarna upplever en hemsida från dem första sekunderna.
Ögat läser av sidan med Z form. För besökarna handlar det om att alltid få en överblick från början
1. Vart har jag kommit (Loggan)
2. Leta efter navigeringen, ta mig vidare för mer information (menyn)
3. Kort information om vad helheten handlar om (innehåll)
4. Syftet med besöket är? (Anmäl dig /köp)
Detta är ingen slump som har designats fram av formgivare. Detta är strategiskt placerade moment i modellen för att leda besökarna till vad vi vill att dem ska göra, alltså att ”SIGN UP NOW”. Läs mer om beteendedesign och fler teknik i vår guide
Detta är baserat utifrån forskning, given av oss själva.
Genom att förstå att vi kan påverka besökarna psykologiskt via design, färg & form.
Så kan vi leda dem till bättre beslut. Vilket är att köpa av just dig, och inte konkurrenterna.