Analys & Tracking

Idag kan vi samla en mängd data, för att lära oss mer om våra besökare, kunder, clineter m.m.
Genom analys och tracking kan du ta reda på hur dina besökare använder dina tjänster/online produkter eller helt enkelt på hesidan online. 

Analys & Tracking

Vi hjälper dig som företagare att samla in data av dina besökare. Genom att samla data så kan vi lära oss hur dina besökare upplever dina tjänster/produkter online eller hemsidan. Det är viktigt att mäta data för att ta reda på din datainvestering. Vilka mål har du och har dessa mål uppnåtts? Vilka värden har dina besökare, mängd trafik in, inkommande kanaler och framförallt konverteringsgraden?

Läs mer om våra andra tjänster

 

Analys & Tracking

Kostnadsfri sökordsanalys

Få en kostnadsfri sökordsanalys inom närmaste 12h, med våra rekommendationer tips & trix

Vill du ha en offert?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig med ett förslag

Analys 

Med en analys kan vi ta reda på vilken data behöver förbättras, samt vilken datainvestering är lönsam för din verksamhet
– Vilka användare har konverterar och vilka har inte?
– Vart försvinner besökarna innan konvertering, och varför?
– Börja analysera och följa upp dina konverteringsmål
– Vilka kanaler är lönsamma?

Vi hjälper dig att helt enkelt förstå vad alla analys och data betyder för dig.
Kontakta oss så berättar vi mer

 

Tracking

Tracking är en modernare och mer fördjupad analysmetod. Genom att kunna läsa av vilka aktions är mer klickade, samt vilka områden på landningssidan är mer integrerande för besökaren. Det kan vi se via en HeatMap. Den talar om för oss vart i flödet kunden stannar som längst, och vad den läser.

Vi på Kapten Reklambyrå använder oss av olika system för just analys och tracking. De vanligaste är Google Analytics och Hotjar för tracking.

Analys & Tracking

Lästips

sökoptimering (SEO)HemsidorPopulärSEOSEO STAR
6 juli, 2019

Vad är SEO, SEA, SEM?

Att krångla till SEO och dess betydelse är inget ovanligt. Vi i reklambranschen har en tendens att krångla till dessa fraser och betydelser. Det är ofta vi möter kunder som…
SEO pris: vad kostar SEO?MarknadsföringPopulärSEOSEO STAR
2 oktober, 2019

SEO pris: Vad kostar SEO?

SEO pris: Vad kostar SEO? Det är en fråga vi ofta får och svaret blir alltid detsamma: det beror på. Priset på sökmotoroptimering (SEO) beror oftast på vad uppdraget omfattar…
RöstsökSEOSEO STAR
13 april, 2020

Röstsök: Vad är det och vad innebär det för SEO?

Använda röstkommandon när man vill söka efter information på Google eller Bing har blivit enormt vanligt. Google rapporterade år 2016 att 20 % av mobila sökningar utfördes genom röstsök. Redan…

Intresserad av Analys & Tracking?

Vi hjälper dig!